Düş Mucitleri Bilim Anaokuluna Hoş geldiniz

Okulumuz uluslararası Erken Çocukluk kriterleri doğrultusunda eğitim veren bir anaokuludur. Bütünsel ve İki Dilli olarak Alternatif Reggio Emillia Felsefesini 2-6 yaş arasında benimser.

Çocuklarımız için “en iyiyi” ilke edinen, öğretmek yerine öğrenmeye ilgi uyandırmayı amaçlayan kurumumuz, İki dilli olarak 2-3 yaş tam zamanlı, 2-3 yaş yarım zamanlı, 3-4 yaş tam zamanlı 4-5 yaş tam zamanlı, 5-6 yaş tam zamanlı eğitim sunmaktadır.

Öğrenmenin öncesinde oluşturulması gereken Sosyal Duygusal gelişimin ve güven duygusunun ne kadar değerli olduğunun bilincinde olan kurumumuzun önceliği öncelikle ebeveynlerimizin güvenini temin etmek ve sonrasında çocuklarımıza güven ortamı yaratarak bu duyguyu hissettirmektir.

Sosyal Duygusal gelişim için güven duygusunun sağlanması sonrası; öğrenme tamamı ile merak odaklı, çocuğun merakına dokunmayı hedefleyen; felsefik sorgulama, yöntemleri ile 3.Çevrenin öğretmen olarak kabul edildiği doğanın ve gerçek yaşamın atölye alanlarına taşındığı, oyun, deney, deneme yanılma yöntemleri kullanılarak çocukları sıkmadan, liderlik ruhlarını geliştirerek gerçekleştirilir.

Çocuklar yarışmak zorunda değildir ve bu strese sokulmaz, her çocuk kendi hızında ve yeteneklerini farkına vararak gelişir.

Neler Yapıyoruz?

Çocuklarımız için “en iyiyi” ilke edinen, merak ve öğrenmeye ilgi uyandırmayı amaçlayan kurumumuz, kreş ve anaokulu ve 6 yaş Hazırlık Sınıfı ile alternatif ve İki dilli eğitim ortamı yaratan bir okuldur. Öğrenme tamamı ile oyun, deney, deneme yanılma yöntemleri ve hayatın içinden deneyimler kullanılarak çocukları sıkmadan, liderlik ruhlarını geliştirerek gerçekleştirilir. Çocuklar yarışmak zorunda değildir ve bu strese sokulmaz, her çocuk kendi hızında ve yetenekleri keşfedilerek yetiştirilir.

İkinci dili iki yaşından itibaren yaşamın içinde kullanarak; çocuklarımızın ikinci dil farkındalığı kazanarak, beyin gelişimlerinde gerekli sinaptik bağlantıları yapmalarını sağlıyoruz.

İki Dilli Yetişmek ile İkinci Dil Ediniminin çok farklı iki kavram olduğunu biliyoruz. Doğduğu andan itibaren iki dil ile büyüyen çocuktaki dil gelişimi ile 2 yaşından itibaren sadece okul ile ikinci dil edinmeye çalışan çocuğun ikinci dil gelişimi aynı düzeyde olmayacaktır. Bilimsel araştırmalar; ikinci dil gelişiminin istenen düzeye gelmesinin iki taraflı (ebeveyn – çevre) maruziyet ile en az 4 yılda gerçekleştirilebileceğini göstermektedir.

Hakkımızda Düş Mucitleri
Düş Mucitleri Bilim Anaokulu | - Atölye ve Hakkımızda- Görsel - Reggip Emilia - Muci Kids E.L.C

Atölye & Atelierista ve Çocuğun 100 Dili..

Düş Mucitleri’nde Atölye, çocukların kullanabilecekleri materyallere erişmelerini sağlayan bir sınıf, bir alan, bir yer veya hatta bir raf olabilir. Bu alan kendilerini çeşitli şekillerde ifade etme imkanı sağlar.

Atölyeler, çoğunlukla ahşap ve doğal malzemelerin bol olduğu sakin, nötr renkli mekanlardır. Çocukların renk olduğuna inandıkları ve resimleri ve belgeleri okulda yaşam alanlarında sergilendiği için renkler daha nötr ve doğaldır. Reggio atölyeleri ayrıca evden uzakta bir ev hissi yaratmaya çalışır ve çoğu zaman çocukların ailelerinin resimleri gibi kişisel ‘ev gibi’ dokunuşlar görebilirsiniz ve hatta bazen çocukların rahat etmeleri için evden getirdikleri özel eşyaları saklamaları için küçük dolaplar bile vardır.


Muciler için Atölye mutlu ve rahat bir yerdir ve sınıfın bir uzantısı ve Reggio felsefe öğretiminin ve onların çocuk imajının ayrılmaz bir parçası olarak görülür.

Dünyanın başka yerlerinde Stüdyo öğretmeni olarak da bilinen Atelierista, atölyeleri yöneten 100 dil için yaratıcılık bulaştıran yönderdir. Sanat temelli provokasyonlar kurmaktan ve/veya küçük çocuk gruplarıyla uzun vadeli bir proje üzerinde çalışmaktan sorumludurlar. Bazen Atelierista heykel sanatçısı olabilirken, bazen bir müzisyen olabilir, bazen de ağaca tırmanma cesaretini ve motivasyonunu sağlayan bir spor yönderi… Çünkü çocuk ve 100 dili için öğreten değil; çok yönlü yönder gerekir….


Projelerde kodlama bir anda gelişebilirken, bir anda bir müzik eşliğinde ritim tutulabilir. Bir köşede bir proje drama ile canlandırılabilir diğer köşede ise bilimsel bir deney ile hipotez doğrulama peşinde koşulabilir.

Muci sıradan olan ile değil; alternatif olan ile ezberlemeden, sıkılmadan en önemlisi özgüvenli ve içsel motivasyon ile entelektüel bilgiyi işlemeyi öğrenir. Mezunları ise; ilkokulda şaşırtarak gıpta ile izlenir. “Sıra dışı Öğrenmeye Hoş geldiniz”…

Hikayemiz

Hayatlara dokunmak” ilkesiyle Düş Mucitleri’nin tohumlarını 2009 yılında atmaya başladık. Hayatlara dokunabilmenin önemini ve ayrıcalığını yaşayabilmek için çıktığımız bu yolda; küçücük kalplerde iz bırakmayı, onların hayatlarına anlam katmayı ve tertemiz dimağlarını geleceğe hazırlamayı amaçladık.

Başlangıçta amacımız sadece küçük hayatlarda farklılık yaratmak olsa da çok kısa zamanda sorumluluğumuzun düşündüğümüzden daha büyük olduğunu anladık. Biz, arkalarında onlara sonsuz desteklerini esirgemeyen kocaman aileleri de kucaklamalıydık. Minik kalplere her dokunuşumuzla etkileyeceğimiz onlarca aile olduğu gerçeğinden yola çıkarak Düş Mucitleri için yaptığımız hazırlıkların kapsamını genişlettik.

2009 – 2016 yılları arasında Düş Mucitleri’ni farklı kılan tüm altyapı çalışmalarını tamamladık. Bu süreçte yurt içi ve yurt dışı en çok tercih edilen eğitim sistemlerini inceledik. Amacımız en doğru ve en çok tercih edilen eğitim sistemini alıp doğrudan uygulamak değildi, bu nedenle yaratıcılığın ön planda olduğu yeniliklerin peşinden gittik.

Düşlerimizi gerçekleştirmek için adım attığımız yolu “Düş Mucitleri” adı ile ölümsüzleştirdik. Amacımızı en doğru şekilde ortaya koymak; içsel motivasyona sahip, hayallerinin peşinde koşan, her zaman yeniliklere açık olan çocuklar yetiştirmek içinDüş Mucitleri” adıyla faaliyete geçtik.

Düş Mucitleri dediğimiz çocuklarımızın her biri özgün bireylerdir. Gelişimleri, ihtiyaçları, yaşam biçimleri ve beklentileri birbirinden farklıdır. Bu yüzden onlara hitap edebilmek için en temel değerlere odaklandık. Onlara bilgiyi empoze etmek yerine “öğrenme” kavramının gereksinimini aşılamayı ve edinilen bilgilerden çıkarım yapıp yeni yollar çizebilmeleri için ufuklarını açmayı amaçladık.

Keşfetmeyi öğrendikleri esnada ilham veren yeteneklerinin farkına varmaları için en yeni öğretim tekniklerini uyguladık. Onlar yepyeni bir maceraya atılırken; aileleriyle birlikte bizler de bir çok şey öğrenmeye başladık. İşte o an yolumuzun ne kadar doğru olduğunu anladık…

Düş Mucitleri ailesi olarak öğrenme eyleminin birçok unsuru olduğunu düşünüyoruz. Çocukların bilgilerini çoğaltmanın öğrenme için yeterli olmadığını biliyoruz. Çocuklar ve aileleri arasında sağlıklı etkileşimin zeminini hazırlayarak fark yaratan bir deneyim için uygun şartları oluşturuyoruz.

Her yaşın kendi güzelliği olsa da düşlerinin peşinden koşacak cesaret çoğu zaman minik kalplerde yeşeriyor. Bu nedenle çok değerli ve doğru yaklaşımlarla sürdürülmesi çok mümkün… Tam da bu yüzden, tam zamanında minik kalplere Düş Mucitleri ruhunu aşılamaya devam ediyoruz.

Düş Mucitleri Misyonumuz Hakkında

Misyonumuz

2 – 6 yaş aralığındaki çocuklarımızın fiziksel ve mental gelişimlerini destekleyen, yaş gruplarının gereksinimlerine uygun şekilde dizayn edilen eğitim programlarımızla çocuklarımızın gelişimlerini sağlıklı bir şekilde takip etmek ve öğrendiklerini içselleştirmelerine katkıda bulunmaktır.

Vizyonumuz

Cesur, özgüveni yüksek, değerlerine sahip çıkan, değişime ayak uydurabilen, yaratıcılığı fark yaratan, duyarlı, hislerini açıkça ifade eden, çağdaş ve sorgulayan bireyler yetiştirmek ve en nihayetinde çocuklarımızın geleceğine yatırım yapmaktır.